جراحی و کشیدن دندان

انواع گوناگونی از خدمات دندانپزشکی شامل جراحی دندان‌ها خصوصأ دندان عقل در این کلینیک توسط دکتر علی مودبی متخصص بیماری‌های فک و صورت، با فلوشیپ لیزر از دانشگاه ایتالیا صورت می‌گیرد. به‌منظور حفظ سلامت دهان و دندان، توصیه دکتر مودبی این است که با مراجعه سریع و به‌موقع، از آسیب‌های وارده به ریشه دندان و در نتیجه ابتلا به انواع بیماری‌های لثه‌ای جلوگیری کنید.

دندان عقل

ازجمله خدمات این کلینیک تخصصی در این بخش عبارتست از:

• کشیدن دندان عقل
  • جراحی دندان عقل
  • درمان دردهای دندانی

دندان‌پزشک به دلایلی از جمله نهفته بودن و یا از بین رفتن کامل دندان و باقی ماندن ریشه آن در استخوان فک، ناچار به انجام جراحی دندان می‌گردد. دندان‌پزشک، دندان و ناحیه اطراف آن را با استفاده از بی حس کننده موضعی، بی حس کرده و سپس با یک تیغ مخصوص جراحی، آن بخش از لثه را کنار می‌زند.
گاهی تمام یا قسمتی از دندان توسط استخوان پوشیده شده است که این استخوان برداشته می‌شود تا دندان و ریشه آن جدا شده و از دهان خارج ‌گردد و ناحیه مورد نظر شستشو داده شده و سپس بخیه زده می‌شود.

در مواردی که دندان پس از درمان ریشه، در قسمت انتهایی ریشه دچار عفونت و التهاب می‌شود، بایستی مستقیمأ و از طریق جراحی تحت درمان قرار گیرد. در این حالت دندان کشیده نمی‌شود بلکه مستقیما عفونت یا کیست از طریق برش جراحی از انتهای ریشه حذف و پاکسازی می‌گردد. در مواردی که پست قطور داخل کانال وجود دارد و امکان خارج کردن بدون ریسک آن وجود ندارد(مانند فایبرپست) یا دندان‌هایی‌که در ریشه آنها وسیله جدا شده و امکان خارج شدن ندارد یا دندان‌هایی که به‌دنبال درمان قبلی نیازمند کنترل هستند و هنوز ضایعه انتهای ریشه آن برطرف نشده است و یا پرکردگی قبلی ریشه به ورای ریشه گسترش یافته است، در زمره دندان‌های نیازمند درمان جراحی قرار می‌گیرند. در این مطب با توجه به وجود تکنولوژی بزرگنمایی حین درمان توسط میکروسکوپ دندان‌پزشکی، انجام درمان با نهایت دقت و ظرافت صورت می‌گیرد.

میکروسکوپ کلینیک تخصصی دندانپزشکی

درمان بعد از جراحی

مراقبت های بعد از درمان
– بعد از جراحی، بر روی ناحیه دندان کشیده شده، گاز استریل را با فشار ملایم فک، در دهان حداقل به مدت ۳۰ دقیقه نگه دارید؛