ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس در زیبایی و همچنین در جهت مصارف دندانپزشکی کاربرد بسیاری دارد. از این رو، در کلینیک تخصصی دکتر علی مودبی، کلیه خدمات زیباسازی صورت از طریق تزریق ژل و بوتاکس با بررسی اجزای صورت و ارائه مشاوره تخصصی به مراجعه‌کنندگان گرامی ارائه می‌گردد. باعث افتخار ما خوهد بود تا در توازن چهره و زیباسازی لبخند مراجعه‌کنندگان گرامی، سهمی داشته باشیم.

ژل ها ترکیباتی هستند که چروک‌های عمیق و گودی‌ها را پر کرده و از آنها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می‌شود. از ژل جهت پر کردن چین وچروک‌های صورت، از بین بردن خط اخم، صاف کردن چین‌های عمیق دو طرف دهان، برجسته کردن گونه و حجم دادن به لب استفاده می‌شود.
اما در خصوص بوتاکس، به سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولونیوم , بوتولونیوم توکسین می‌گویند که فرم تغییر یافته‌ی آن جهت مصارف پزشکی استفاده می‌شود. یکی از نام‌های تجاری این سم, بوتاکس می‌باشد. تزریق بوتاکس موارد مصرف بسیار گسترده‌ای دارد که شامل موارد زیبایی و درمانی می‌باشد.
کاربرد بوتاکس در زیبایی: برطرف کردن خط اخم، متوقف کردن پیشرفت چروک‌ها، از بین بردن چین و چروک‌های حرکتی، بالابردن ابروها، بالابردن گوشه لب‌ها، کاهش دیده شدن لثه هنگام خندیدن، بالابردن نوک بینی و… می‌باشد.
تزریق بوتاکس در عضله باعث عدم عملکرد و فلج عضله می‌گردد و در نتیجه چروک‌های پوستی که ناشی از انقباض عضلات است از بین می‌رود. دارو روی چین‌های ناشی از انقباض عضلات اثر دارد(چروک‌های داینامیک) و چروک‌های ناشی از نازک شدن پوست (چروک‌های استاتیک) و چروک‌های ریز سطحی به‌وسیله تزریق فیلر یا همان ژل درمان می‌شوند.
اثرات تزریق بعد از ۲الی ۵ روز آشکار می‌گردد که حدود ۳ الی ۵ ماه ماندگاری دارد و بهتر است بعد از بین رفتن اثر دارو و بازگشت فعالیت عضله تزریق تکرار شود.
این سم کاربرد زیادی در زیباسازی پوست و صورت دارد، ولی امروزه می‌توان از بوتاکس برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات دندان‌پزشکی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، استفاده کرد.

خدمات ژل و بوتاکس | دکتر مودبی

– درمان اختلالات و دردهای مفصل گیجگاهی-فکی: مشکلات فکی-گیجگاهی سبب می‌شوند تا فرد دچار عوارضی مانند درد در این ناحیه یا سردردهای مبهم شود. بعضی از بیماران نیز هنگام باز و بسته کردن دهان صدایی مانند تق‌تق را احساس می‌کنند. از جمله راه‌های برطرف کردن این مشکلات، تزریق بوتاکس در عضلات اطراف مفصل است که تا حد زیادی می‌تواند مشکل بیمار را برطرف کند.
– درمان دندان‌قروچه: از جمله درمان‌های کمکی برای این بیماری، تزریق بوتاکس در عضلات صورت است. بوتاکس با فلج کردن عضلاتی که تحت فشار هستند، موجب شلی و آرامش آنها می‌شود. داروهایی که برای دندان‌قروچه تجویز می‌شوند، عملکردی مانند بوتاکس دارند.
– درمان دردهای صورت: بعضی از بیماران دردهای مبهمی در صورت دارند یا دچار انقباض‌های عضلات صورت و دردهای میگرنی و… هستند. تزریق بوتاکس در این بیماران تاثیر زیادی در کاهش درد دارد.
– درمان افتادگی گوشه لب‌ها: بعضی از افراد به‌دلیل افتادگی گوشه لب نمی‌توانند بزاق دهان خود را نگه دارند. سرازیر شدن مداوم بزاق در گوشه لب‌ها باعث زخم شدن ناحیه می‌شود. زمانی که افتادگی گوشه لب‌ها با تزریق بوتاکس برطرف می‌شود، مشکل بیرون ریختن بزاق از دهان و زخم نیز خودبخود حل می‌شود.

خدمات ژل و بوتاکس | دکتر مؤدبی

– درمان ارتودنسی که برگشت پیدا کرده است :یکی از دلایلی که باعث می‌شود بیمار از ارتودنسی نتیجه نگیرد و دندان‌ها به وضعیت اولیه برگردند، وجود عضلات منقبض فک و صورت است. عضله چانه در این برگشت خیلی تاثیرگذار است. با شل کردن چنین عضله‌ای می‌توان نتیجه درمان ارتودنسی را بهبود بخشید.
– درمان آنهایی که نمی‌توانند پروتز متحرک را نگه دارند :بعضی از بیماران در نگه داشتن پروتز متحرک داخل دهان مشکل دارند. چون عضلات بسیار قوی و منقبضی دارند که سبب می‌شود پروتز در جای خود ثابت نماند. در این مواقع نیز با شل کردن عضلات در لثه و اطراف آن می‌توان انقباض را کاهش داد.
– درمان برای ترشح بزاق زیاد :مکانیسم درمان برای چنین بیمارانی کمی متفاوت‌تر است. چون تزریق بوتاکس باید با دقت و مهارت خاصی داخل غدد بزاقی انجام گیرد. بوتاکس میزان ترشح بزاق را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
– نورالژی تری‌ژمینال: در این بیماری عصب سه‌قلوی صورت درگیر است. این بیماران درد شدید به شکل خنجری در صورت خود احساس می‌کنند و تزریق بوتاکس باعث کاهش عملکرد عصب و تسکین درد می‌شود.
– درمان زیبایی برای پنهان کردن لثه: در برخی افراد هنگام خندیدن حجم زیادی از لثه‌ها مشخص می‌شود. شاید در گام اول دندان‌پزشکان این افراد را برای درمان‌های جراحی لثه ارجاع دهند. در این جراحی، جراح لثه را بالاتر می‌کشد تا کمتر دیده شود ولی این درمان همیشه مناسب نیست. تزریق بوتاکس در لب بالا برای چنین بیمارانی بسیار کمک‌کننده است چون باعث بی‌حسی و بی‌حرکتی عضلات می‌شود و لب حالت افتادگی پیدا می‌کند. پس با درمان ساده با بوتاکس می‌توان میزان افتادگی و طول لب را تنظیم کرد.

توصیه‌های لازم پس از تزریق بوتاکس

– توصیه می‌شود پس از تزریق به مدت ۴ ساعت بحالت خوابیده قرار نگیرید.
– در صورت وجود درد می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
– یک روز دوش نگرفته و آب به صورت خود نزنید.
– هر چند دقیقه یک‌بار نقاط تزریق شده را با ایجاد میمیک صورت ورزش دهید.
– از ماساژ دادن زیاد ناحیه پرهیز کنید.

خدمات ژل و بوتاکس | زیباسازی | چین | چروک | صورت | دکتر مودبی

دانستنی‌های تکمیلی بوتاکس

– خانم‌های باردار و شیرده باید حتما نسبت به ممنوعیت مصرف بوتاکس آگاه باشند.
– اگر در محل تزریق التهاب و عفونتی وجود داشته باشد، تزریق بوتاکس تا درمان کامل ناحیه ممنوع است.
– در بیماران مبتلا به اختلالات نوروماسکولار (عصبی-عضلانی) مانند مبتلایان به ام‌اس و دیستروفی عضلات (تحلیل عضلات) تزریق بوتاکس ممنوع است.
– مصرف‌کنندگان آنتی‌بیوتیک از نوع آمینو گلیکوزید و مصرف‌کنندگان داروهایی از نوع کلسیم بلوکر نباید بوتاکس تزریق کنند.
– تزریق بوتاکس و تشخیص اینکه بیمار برای اختلالات دهان و دندان به بوتاکس نیاز دارد، برعهده دندان‌پزشک است.